poniedziałek, 2 maja 2011

Jak sprawić by inni chętnie pracowali dla Ciebie za darmo

<small>Autorem artykułu jest Micho</small><br>
<b>Jak sprawić by inni chętnie pracowali dla Ciebie za darmo</b><br>
Jeśli prowadzisz jakąkolwiek sprzedaż w sieci bądź chcesz wypromować swoją stronę, musisz poświęcić mnóstwo czasu i pieniędzy na dotarcie do potencjalnych klientów czy czytelników. A co gdyby to właśnie Twoi klienci stawali na głowie, aby wypromować Twoją stronę lub produkt zupełnie za darmo?
<br>
Zatem sytuacją, do której dążymy jest sprawienie, by inni pracowali na twoje konto w czasie gdy ty będziesz leżał na brzegu basenu z zimnym drinkiem w ręce. Klienci bądź czytelnicy mogą zrobić dla ciebie bardzo wiele, mogą chociażby dostarczać treść czy promować Twoją stronę w sieci. Przyjrzyjmy się pary sprytnym pomysłom.<br> 1)     Serwisy społecznościowe. Dziś popularność zdobywa się przez serwisy społecznościowe czy strony typu social news. Link wrzucony na Facebooka, Wykop czy Kwejk może mieć ogromną moc i wygenerować ruch od którego zagotują się Twoje serwery. Wystarczy, że przy artykułach, które tworzysz dodasz widgety w postaci wtyczek społecznościowych. Zapewne często widzisz na innych stronach ikonki i paski "dodaj do…" czy "share on FB". Nie musisz martwić się o pisanie kodu i wstawianie linków, wystarczy pobrać darmowo wygenerowany kod. Można to zrobić np. na dodajdo.com. 2)     Wpisy gościnne. Gdy Twoja strona stanie się popularna i chętnie odwiedzana, niektórzy czytelnicy zechcą umieszczać na niej własne artykuły i felietony. To doskonała okazja by za darmo uzyskać wartościową treść. Poza tym, w tej sytuacji obie strony wygrywają. Autor wpisu promuje siebie lub swoją stronę, a artykuł promuje Twoją i ściąga ruch. Oczywiście przed opublikowaniem musisz zdecydować czy wpis pasuje do Twojej strony i czy nie ma w nim jakichś niepożądanych treści. Kiedy twoja strona zyska na popularności, stanie się cennym źródłem informacji i będzie cieszyć się należytą renomą, naturalne będzie, że ludzie zaczną się zgłaszać do ciebie z propozycją zamieszczenia wpisów gościnnych. 3)      Stwórz własny program partnerski. Programy partnerskie są często bardzo niedoceniane. Tymczasem przynoszą wymierne korzyści obu stronom. Twoi partnerzy będą szukać dla Ciebie klientów, zakładać strony i budować listy adresowe. Musisz ich tylko odpowiednio zmotywować. Na przykład dużą prowizją i wizją zysków. Gdy program się rozkręci, stwórz ranking najlepiej zarabiających partnerów. Założenie takiego programu od podstaw nie jest proste. Jednak są serwisy, które zrobią za Ciebie prawie wszystko. Wystarczy umieścić produkt, ustawić prowizję i generować linki partnerskie. Przykładami takich serwisów są interkursy.pl czy złote myśli. W wypadku pierwszego produktami są <strong>szkolenia</strong> i <a href="http://e-kursant.com.pl/kursy"><strong>kursy internetowe</strong></a>, a w wypadku drugiego - <strong>ebooki</strong>. 4)      Konkurs i lista poleconych. Wyjątkowo często stosowany i niesamowicie skuteczny sposób. Wystarczy stworzyć konkurs, w którym każdy użytkownik ma szanse wziąć udział pod warunkiem, że poleci naszą stronę innym. Osoba, która zdobędzie dla nas najwięcej poleconych, fanów na jakimś portalu czy umieści gdzieś najwięcej linków, wygra konkurs. Nagrodą może być (zależnie od profilu naszej działalności) cenne <strong>szkolenie</strong>, odtwarzacz mp3 czy iPod. Warto stworzyć ranking, aby można było śledzić statystyki na bieżąco.   Powodzenia w zarabianiu ;) Michał Esmont
<br>e-kursant.com.pl
<br>---<br>
Artykuł pochodzi z serwisu <a href="http://www.publikuj.org">Publikuj.org</a>.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz